FAQ

1

Czy korzystanie z aplikacji jest darmowe ?

Tak. Zarówno za pobranie aplikacji, założenie konta jak i przeglądanie ofert oraz ogłoszeń nie pobieramy żadnych opłat. Nie pobieramy również prowizji za wystawienie i sprzedaż przedmiotów.

2

Czy za wystawienie i sprzedaż przedmiotów pobierana jest prowizja ?

Nie. Sprzedający nie ponosi żadnych kosztów związanych z wystawieniem i sprzedażą przedmiotu. Pobieramy jedynie niewielką prowizję (zgodną z Cennikiem) od kupującego, dzięki czemu jesteśmy w stanie rozwijać funkcjonalności naszej aplikacji.

3

Czy publikowanie ogłoszeń jest płatne ?

Tak. Za zamieszczenie ogłoszenia w aplikacji pobieramy prowizję zgodną z Cennikiem. Jako administrator aplikacji możemy wprowadzać czasowe promocje, kiedy nie będziemy pobierać takiej opłaty.

4

Jakie dane należy uzupełnić, aby sprzedawać i kupować oraz wystawiać ogłoszenia w aplikacji ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Profil” należy uzupełnić imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i numer konta bankowego. Pamiętaj, aby po uzupełnieniu tych danych kliknąć przycisk „Zapisz”.

5

W jaki sposób mogę wystawić przedmiot ?

Na głównym ekranie aplikacji, na dolnym pasku, wybierz zakładkę „Sprzedaj” oznaczoną ikoną ‘+’. Następnie po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych informacji oraz zdjęć dotyczących oferty, kliknij przycisk „Dodaj”.

6

W jaki sposób mogę opublikować ogłoszenie ?

Na głównym ekranie aplikacji, na dolnym pasku, wybierz zakładkę „Ogłoszenie”. Następnie w prawym dolnym rogu kliknij ikonę ‘+’. Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych informacji oraz zdjęć dotyczących ogłoszenia, kliknij przycisk „Dodaj”.

7

Gdzie znajdę wystawione przedmioty lub opublikowane ogłoszenia ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdują się wszystkie wystawione przez Ciebie przedmioty i ogłoszenia.

8

W jaki sposób mogę kupić przedmiot ?

Znajdź interesujący Ciebie przedmiot (korzystając z zakładki „Nowości” lub zakładki „Kup”), kliknij w niego i po zapoznaniu się z ofertą wybierz przycisk „Kup teraz”. Po opłaceniu prowizji, otrzymasz dane sprzedającego niezbędne do dokończenia transakcji.

9

Gdzie znajdę kupione przedmioty ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdują się wszystkie kupione przez Ciebie przedmioty.

10

Gdzie sprawdzę historię moich transakcji ?

Wszystkie informacje dotyczące sprzedanych i kupionych przedmiotów, a także wystawionych ogłoszeń znajdziesz w zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje”.

11

Gdzie znajdę przedmioty i ogłoszenia dodane do ulubionych za pomocą ikony serduszka ?

Wszystkie produkty i ogłoszenia dodane do ulubionych znajdziesz w zakładce „Konto” w sekcji „Ulubione”.

12

Na czym polega opcja promowania przedmiotu ?

Promowanie przedmiotu polega na lepszym pozycjonowaniu Twojej oferty i zwiększeniu jej widoczności, dzięki czemu zdecydowanie więcej użytkowników aplikacji będzie miało okazję ją obejrzeć. Promowanie przedmiotu jest płatne, zgodnie z Cennikiem.

Udostępniamy dwie możliwości promowania swojej oferty: na górze listy przedmiotów w zakładce „Nowości” lub na górze listy przedmiotów w zakładce „Kup” w ramach danej kategorii w której przedmiot został wystawiony.

Z opcji można skorzystać od razu w trakcie wystawiania nowej oferty. Można również promować przedmioty, które zostały wcześniej wystawione. W tym celu w zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź przedmioty, które aktualnie sprzedajesz. Wybierz ten, który chcesz promować, a następnie kliknij przycisk „Opcje promowania”. Wybierz interesujący Cię pakiet i dokonaj płatności.

13

Czy jako kupujący mogę zaproponować inną cenę sprzedającemu ?

Tak. Wchodząc w szczegóły danego przedmiotu, obok serduszka i koperty, znajduje się ikona „Zaproponuj cenę”. Po jej wybraniu będziesz mógł wpisać swoją propozycję ceny, która trafi do sprzedającego i pojawi się w zakładce „Wiadomości” jako konwersacja. Sprzedający będzie miał możliwość akceptacji bądź odrzucenia propozycji, o czym również zostaniesz powiadomiony w zakładce „Wiadomości”.

14

Gdzie znajdę dane kupującego niezbędne do wysyłki przedmiotu ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź sprzedaż i ustaw filtr na „Sprzedane”. Wybierz ten przedmiot, którego dotyczy wysyłka. Po jego wybraniu, nad opisem przedmiotu, będzie przycisk „dane do wysyłki”.

15

Gdzie znajdę dane sprzedającego niezbędne do rozliczenia transakcji ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź przedmioty, które kupiłeś. Wybierz ten, którego dotyczy rozliczenie. Po jego wybraniu, nad opisem przedmiotu, będzie przycisk „dane do przelewu”.

W przypadku jakiś wątpliwości zawsze możesz skontaktować się ze sprzedającym wybierając ikonę koperty „Zadaj pytanie”.

16

W jaki sposób mogę opłacić prowizję za zakup / promowanie / wystawienie ogłoszenia ?

Prowizja za odpłatne funkcjonalności aplikacji opłacana jest w formie płatności elektronicznych za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl.

17

Czy w aplikacji mogę dokonać zapłaty za zakupiony przedmiot ?

Nie. Za pomocą aplikacji udostępniamy jedynie odpowiednie narzędzia techniczne do zawarcia umowy sprzedaży między sprzedającym i kupującym, jednak sami nie jesteśmy w takim przypadku stroną zawartej umowy. Oznacza to, że prawa i obowiązki z niej wynikające (przede wszystkim dostarczenie produktu i dokonanie zapłaty) ciążą zgodnie z Regulaminem na usługobiorcach będących stroną takiej umowy i dokonują się poza aplikacją.

18

Czy mogę wystawić ocenę sprzedawcy po dokonanej transakcji ?

Tak. Po rozliczeniu się ze sprzedającym i otrzymaniu przedmiotu, wejdź w zakładkę „Konto” w sekcję „Transakcje” i znajdź kupione przedmioty. Następnie wybierz ten którego dotyczy oceniana transakcja i kliknij przycisk „Wystaw ocenę”.

19

Czy mogę sprawdzić statystyki dotyczące mojego konta ?

Tak. W zakładce „Konto” obok ikony polecenia znajdziesz przycisk „więcej”. W tym miejscu zamieściliśmy podstawowe statystyki dotyczące sprzedaży, Twoich zakupów, wystawionych ogłoszeń, a także informację jak długo korzystasz z naszej aplikacji.

20

Czy mogę prowadzić sprzedaż w aplikacji jako firma ?

Nie. Aplikacja jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla osób prywatnych. Zgodnie z Regulaminem, sprzedawcy mogą zawierać umowy sprzedaży wyłączenie jako osoby prywatne nieprowadzące w tym zakresie działalności gospodarczej – w konsekwencji kupujący nie posiada statusu konsumenta w zakresie umów sprzedaży.

21

Jak mogę skontaktować się ze sprzedającym ?

Wchodząc w szczegóły danego przedmiotu, pod ceną znajduje się ikona koperty „Zadaj pytanie”. Po jej wybraniu będziesz mógł skontaktować się ze sprzedającym. Konwersacja zostanie przeniesiona do zakładki „Wiadomości”, gdzie będziesz mógł kontynuować rozmowę.

Pamiętaj, że zgodnie z Regulaminem zabronione jest wysyłanie w ramach wiadomości m.in. danych kontaktowych umożliwiających kontakt ze sprzedawcą poza aplikacją.

22

Gdzie mogę edytować dane i opis wystawionego przedmiotu ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź przedmioty, które aktualnie sprzedajesz. Wybierz ten, który chcesz edytować, a następnie kliknij przycisk „Edytuj”. Po modyfikacji oferty nie zapomnij wybrać przycisku „Zapisz”.

23

Gdzie mogę edytować dane i opis wystawionego ogłoszenia ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź ogłoszenia, które masz aktualnie opublikowane. Wybierz to, które chcesz edytować, a następnie kliknij przycisk „Edytuj”. Po modyfikacji oferty nie zapomnij wybrać przycisku „Zapisz”.

24

Czy mogę czasowo wycofać przedmiot ze sprzedaży ?

Tak. W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź przedmioty, które aktualnie sprzedajesz. Wybierz ten, który chcesz wycofać, a następnie kliknij przycisk „Wycofaj ze sprzedaży”. Przedmiot ten znajdziesz w sekcji „Sprzedaż” pod filtrem „Wycofane”. W tym miejscu możesz go przywrócić ponownie do sprzedaży.

25

Jak mogę usunąć wystawiony przedmiot ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź przedmioty, które aktualnie sprzedajesz. Wybierz ten, który chcesz usunąć, a następnie kliknij przycisk „Usuń”. W przeciwieństwie do wybrania opcji „Wycofaj ze sprzedaży”, nie będziesz miał już możliwości przywrócenia tej oferty do sprzedaży.

26

Jak mogę usunąć wystawione ogłoszenie ?

W zakładce „Konto” w sekcji „Transakcje” znajdź ogłoszenia, które masz aktualnie opublikowane. Wybierz to, które chcesz usunąć, a następnie kliknij przycisk „Usuń”.

27

Jak mogę skontaktować się z administratorem aplikacji ?

Najszybszą metodą jest skorzystanie z formularza kontaktowego, który znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi. W formularzu należy wybrać jeden z pięciu tematów, którego dotyczy wiadomość: problem z aplikacją, reklamacja, pomysł, naruszenie regulaminu i inne. Po wysłaniu wiadomości, otrzymasz potwierdzenie jej nadania w formie email.

28

Jak mogę zgłosić reklamację ?

Najszybszą metodą jest skorzystanie z formularza kontaktowego, który znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi. W formularzu należy wybrać temat „Zgłoś reklamację” i uzupełnić opis sprawy. Po wysłaniu wiadomości, otrzymasz potwierdzenie jej nadania w formie email.

29

Jak mogę zgłosić problem z działaniem aplikacji ?

Najszybszą metodą jest skorzystanie z formularza kontaktowego, który znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi. W formularzu należy wybrać temat „Zgłoś problem z aplikacją” i uzupełnić opis sprawy. Po wysłaniu wiadomości, otrzymasz potwierdzenie jej nadania w formie email.

30

Jak mogę zgłosić naruszenie Regulaminu ?

Najszybszą metodą jest skorzystanie z formularza kontaktowego, który znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi. W formularzu należy wybrać temat „Zgłoś naruszenie regulaminu” i uzupełnić opis sprawy. Po wysłaniu wiadomości, otrzymasz potwierdzenie jej nadania w formie email.

31

Gdzie mogę zapoznać się z Regulaminem i Polityką prywatności ?

Zarówno Regulamin jak i załącznik do niego w postaci Polityki prywatności zamieściliśmy w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi.

32

Gdzie mogę zapoznać się z Cennikiem ?

Informacje dotyczące Cennika zamieściliśmy w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi.

33

Gdzie mogę zmienić hasło do aplikacji ?

Opcja zmiany hasła znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi. Pamiętaj, że hasło musi zawierać minimum 6 znaków, minimum 1 dużą literę oraz znak specjalny. To wszystko dla Twojego bezpieczeństwa.

34

Gdzie mogę włączyć lub wyłączyć zgodę na marketing (w tym Newsletter) ?

Zarządzanie zgodą na marketing możliwe jest w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi. Pamiętaj, że po kliknięciu checkboxa „Zgadzam się na marketing” należy jeszcze wybrać przycisk „Zapisz”.

35

Gdzie mogę wylogować się z aplikacji ?

Opcja wylogowania się z aplikacji znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi.

36

Czy mogę usunąć swoje konto w aplikacji ?

Tak. Opcja usunięcia konta znajduje się w zakładce „Konto” w sekcji „Profil” pod informacjami z danymi osobowymi.